Levante-EMV
     ENTREVISTA-CHAT
  Chat con Isaura Navarro
Jueves, 28 de febrero de 2008  a las  11:00h.

Chat con Isaura Navarro

Isaura Navarro, candidata de la coalición Bloc-Iniciativa-Verds, charla desde las 11 de la mañana, en directo, con los lectores

1. Hola Isaura. Perquè vas votar en contra del pla ibarretxe? què faries ara de ser elegida? optaries pel vot favorable segons pensa el partit majoritari de la teva coalició(BLOC);? moltes gràcies i endavant amb l'iniciativa

» Vaig votar el que va decidir la direcció d'IU. Jo proposava un vot favorable, però estava en minoria dins del grup parlamentari. Quan milites en un partit no pots fer el que t'abelleix en cada votació, perquè no te representes només a tu mateixa, sinó a molta més gent.

2. quines propostes teniu pel que respecta a la despoblació del món rural?

» Volem que el serveis del món urbà arriben també al món rural. És necessari invertir en infraestructures, que totes les lleis com la de dependència arriben de manera eficaç al món rural, els serveis socials i els avanços tecnològics com internet també. Garantir una renda agrària i ramadera. Cal pensar més en les persones i fer política cap a les persones.

3. La enquesta del Levant et dona un major grau de reconeiximent que a la resta de candidats d'esquerres, no hi ha cap possibilitat de juntar esforços per obtindre el diputat en joc?

» Nosaltres hem apostat amb la coaiició Bloc-Iniciativa-Verds per sumar esforços: el valencianisme progressista, l'esquerra i l'ecologisme polític.

4. Què pensen fer per tal d'impulsar la investigació amb cèl·lules mare i/o altres tècniques amb la intenció de trobar remei a les malalties degeneratives, rares, etc...?

» Pensem que s´ha d´invertir en esta via d´investigació per a buscar sol·lucions a les malalties més importants sense escoltar les objeccions que la jerarquia eclesiàstica té sempre por als avanços. També proposem la conformació de bancs de cèl·lules mare interconnexionades en tot l´Estat i recollida de cordons umbilicals per la seua utilitat terapèutica.

5. Si surt escollida diputada, en quin grup parlamentari entrará? En el Grup Mixt, en IU-IC o en un altre?

» Estaré en el grup parlamentari en el que decidisquen els tres partits que formen part de la coalició, en definitiva, en el que més convinga per a la defensa dels interessos dels valencians a Madrid.

6. ¿Por qué pone Bloc en el cartel? A muchos votantes de izquierda nos da un poco de ascopena y tenemos que descartarles como opción.

» Es una coalición de suma de proyectos políticos en la marca electoral de Bloc-Iniciativa-Verds. Por tanto, tienen que figurar todos los partidos que forman parte del acuerdo y entre todos obtener un resultado electoral de suma sin exclusiones ni sectarismos. Un acuerdo que lleve una voz valenciana a Madrid que exija políticas de izquierda y favorables a los intereses del País Valenciano.

7. L'ave de Castelló a Tarragona, el demaneu?

» Nosaltres no reivindiquem noves línies d'AVE, demanem la reconversió de l'actual traçat ferroviari a l'ample europeu i la millora del ferrocarril de llarga distància per a conectar-nos amb Catalunya i amb Europa. Les noves tecnologies permeten tindre trens molt més ràpids que no suposen una destrossa mediambiental com l´AVE, que no es més que una marca comercial i a uns preus desorbitats per a la majoria de la gent.

8. Isaura, per qué creus que l'esquera va sempre separada a les eleccions???

» Nosaltres no anem separats, precisament hem intentat sumar esforços i som una coalició de tres partits. Qui va separat i busca l´exclusió són altres formacions...

9. Perquè t'he de votar a tu i no al PSOE? tiraré el vot depositant-lo en les vostres sigles si no eixiu com tot indica?

» L'escó número 16 per la circumscripció de València aniria al PP si no l´obté la coalició Bloc-Iniciativa-Verds. Per tant, és vot doblement útil. A més, jo aposte pel vot sentit, el vot amb il·lusió i el vot amb el cor a la mà. No tenim que votar amb por ni condicionaments, sinó amb il·lusió.

10. Per què votares contra que es debatera el Pla Ibarretxe al Congrés? Per què esta por a discutir certes idees i d'entrada ja vetar-les?

» Com ja he dit abans va ser una decissió de la direcció d'IU que jo no compartia.

11. Hola Isaura, la creacio de IdPV em va pareixer una aposta ferma i valenta. Ara, segons el que he pogut llegir, ha hagut una mena de pacte amb Iniciativa de Catalunya. M'agradaria que explicares aquests acords, ja que no comprenc com es poden arribar a acords amb un partit que representa IU a Catalunya si precisament IdPV ha trencat amb IU i EU? Molta sort en les properes eleccions, ja que realment m'agradaria que els valencians tinguerem veu a Madrid. Jaume

» Iniciativa per Catalunya no representa a IU. De fet, el partit que representa a IU en Catalunya no té pràcticament representació.

12. Si els resultats electorals no li donen l'escó de parlamentària, on continuarà la seua carrera política?

» Sóc advocada de CC.OO.-PV en excedència i tornaré al meu lloc de treball, però això si sense deixar de banda la meua militància política.

13. ¿Què penses del Canon digital i perquè vas votar a favor en el Congrés dels Diputats a Madrid?

» Estic radicalment en contra del canon digital, però el sentit del vot favorable va ser una decisió de IU, concretament de Gaspar Llamazares. Jo ni done suport al cobrament indiscriminat del canon ni molt menys de la gestió que fa la SGAE. Com vaig dir considere que tindria que fer-se a través d'una agència pública i transparent de gestió dels drets d´autor.

14. perfecte, però demaneu una linea que unisca castelló amb tarragona o no?

» Efectivament, demanem reconvertir la línia actual per evitar el coll de botella i l'estrangulament de la línea València-Barcelona en eixe tram. El PP i el PSOE s'han oblidat de redactar el projecte d'eixe tram reiteradament...

15. Isaura, ante todo enhorabuena por la campaña que estas haciendo.¿Crees que ahora que es conocida la posibilidad del PSOE de obtener una mayoria absoluta, parte del valencianismo progresista y de la izquierda volvera a optar pos su opción natural como es la de BLOC-INICIATIVA?

» La ciudadanía no debe votar por el miedo, tiene que votar con libertad y con ilusión optando por la opción que mejor les represente. Solamente de este modo la configuración del Parlamento español será lo más cercano y más sensible a lo que la sociedad quiere y demanda.

16. ¿Iniciativa pretende ser un calco a la Iniciativa de Catalunya?

» Iniciativa per Catalunya es nuestro referente tanto ideológico como en su manera de trabajar y su trayectoria política.

17. Per què no convidareu a ERPV a entrar en la coalició BLOC- Iniciativa- verds?

» ERPV no vulgueren sumar-se a la reedició del compromís, sembla que tenen un altre projecte diferent al nostre.

18. Bon dia Isuara, sóc becari FPI a la Universitat de València, enguany cobre 1000 euros al mes i l'any vinent, passe a contracte i en rebre 920. A tot açò haig de restar-li les despeses de lloguer, transport, el cistell de la compra.... Algun dia podrem, els becaris, fer front al nostre dia a dia amb superhàbit? Molts ànims i a veure si revalidem l'escó. Gràcies!!!!

» La nostra coalició assumeix com a propies totes les reivindicacions de l'associació Joves Investigadors. Fa falta una carrera investigadora, inversió i places específiques per a la investigació al nostre país. la cotització a la seguretat social desde el primer dia. En la reforma de les pensions vaig aconseguir incloure el compromís de que se estudie la ampliació de la cotització. A més de tot aixó els salaris són molt escassos i com tu dius damunt a l´Estat li sobren diners. És molt lamentable.

19. Hola Isaura; Te escribo de nuevo para agradecerte todo lo que peleaste con el pp y el psoe para la elaboración de las leyes disciplinarias dela guardia civil y derechos y deberes. Seguí los debates desde el principio. Soy guardia civil, licenciado en derecho como tu y miembro de augc de los manifestantes de madrid. No crees que si la izquierda, la verdadera izquierda, no la del psoe, se uniese en un partido unico que agrupase a esos partidos verdes, lucha por derechos delos animales, etc, seria más fácil que tuvieseis mayor representación.Muchas gracias. Es un placer hablar contigo y animo.Ademas eres muy guapa.Un saludo.

» Gracias por el reconocimiento del trabajo. Nuestra apuesta siempre ha sido la suma y, precisamente, por eso vamos en una coalición de tres fuerzas políticas. No es necesario que seamos un mismo partido si nos presentamos unidos a los procesos electorales.

20. Lesbianas, gays, transexuales y bisexuales hemos visto tu gran labor en esta legislatura del lado de nuestras reivindicaciones. Para esta próxima legislatura, cual sería tu apuesta para ir avanzando hacia la igualdad legal?. Muchas gracias por tu trabajo.

» Queda pendiente una ley específica para luchar contra la homofobia y la transfobia que abarque el ámbito educativo, sanitario y laboral. Además de dejar de potenciar a la jerarquia eclesiástica que pretende a traves de la enseñanza imponer su visión excluyente del concepto de familia y en compensación recibe una financiación anual de 5.000 millones de euros. Todavía debemos hacer mucho trabajo por hacer para lograr una sociedad más justa e igual.

21. ¿Cómo piensas defender una mayor implicación de las administraciones públicas en la lucha contra el vih/ sida y en mejorar la salud y educación sexual de los ciudadanos y en especial de los jóvenes?

» Lo primero es un nuevo plan de lucha contra el sida que cambie el enfoque pues el actual es respecto a la situación de hace 25 años, actualizar el mensaje de prevención. Incluir la accesibilidad y gratuidad de todos los tratamientos necesarios en todas las ciudades y allá donde estén las personas que lo necesiten. Que no sea necesario ir a Barcelona a tratarse. Las pruebas rápidas deben ser de accesibilidad permanente. El precio de los condones cuasigratuito y la educación sexual es una de las asignaturas pendiente de nuestra sociedad.

22. hola isaura, ¿que piensas de que colectivos practicamente al completo de esquerra unida, hayan abandonado el partido para apoyar tu candidatura?

» Que en el seno de la izquierda hay mucha gente que tiene claro que el futuro pasa por la suma y por la izquierda plural, abierta y de hoy, que da respuestas a las preguntas de los ciudadanos, que pretende ser útil en su trabajo, y no se esconde bajo los dogmas del pasado.

23. En el texto de presentación se dice que Ud no es nacionalista. ¿Puede indicarnos algo sobre sus ideas acerca de la organización territorial del estado? Nacionalismo es un término con muchos siugnificados.

» Nuestra propuesta es profundizar en un Estado federal, con mayor autogobierno político y la asunción de nuestra propia financiación y fiscalidad para hacer frente a las necesidades y demandas históricas de los valencianos.

24. Bon dia Isaura. Vaig votar al Compromis en les autonomiques. Davant el laentable espectacul que heu donat, em podrieu fer el favor de tornarme el vot?

» Qui volia fer el compromís amb convicció i treballa per la suma d'esforços forma part d´aquesta coalició.

25. Yo quiero aprovechar para darle las gracias por su valiente pregunta al ministro de industria Joan Clos referente a la subida pactada de telefonia móvil de las tres principales operadoras el pasado 1 de Marzo. Usted fue la única representante del congreso que reaccionó ante este abuso. Gracias y buena suerte.

» Fue lamentable que el Ministerio amparara a las empresas de telefonía y no a los ciudadanos. Es una de las cosas que cada vez ocurren más frecuentemente y debemos rechazarlas.

26. Hola Na Isaura. Voldria saber si el pacte Bloc-Iniciativa-Verds és un pacte de futur de cara a consolidar-se com a la 3a força politica a nivell autonòmica, o si és només un pacte puntual de cara a estes eleccions. Pensen estar molts anys junts?

» El objectiu és consolidar un tercer espai plural que canvie el panorama polític de futur al País Valencià. El 9 de març deuria enviar un missatge molt clar, que els valencians aposten per la suma i per la unió des de la pluralitat que representa cada partit.

27. Bon dia Isaura, m'agradaria saber la vostra opinió al voltant de la situació actual dels cítrics en general, i especialment en la taronja, Gràcies!!!!

» És molt lamentable que cap govern s´haja preocupat realment per acabar en la situació que es més costós arreplegar la taronja que el preu de venda que reben després els nostres llauradors. Nosaltres proposem un plan específic per a la taronja, una inspecció de preus per evitar enriquiments de les grans superfícies i establir preus minims de venda inicial i final.

28. Bon dia, senyora Navarro. M'agradaria saber si els diferents partits que conformen la coalició per la qual es presenta vosté a les eleccions, tenen una postura conjunta respecte a les qüestions identitàries del poble valencià: denominació, llengua i senyera. M'agradaria saber si aposten per modificar l'article 1.1 de l'estatut (canviant Comunitat Valenciana per País Valencià);, l'article 4.1 (optant per la senyera del consell preautonòmic o alguna altra);, l'article 6 (fent referència explícita a la unitat de la llengua catalana); i la resta d'articles amb connotacions relacionades amb els esmentats. També m'agradaria saber si aposten per desenvolupar els articles de l'estatut amb un caràcter més social (vivenda, treball, educació, etc.);, per tal que deixen de ser simples declaracions de bones intencions. Ja sé que no estem davant unes eleccions autonòmiques, però m'agradaria saber la seua postura sobre els temes esmentats.

» Els tres partits ho tenim molt clar. La denominació que utilitzem i sentim com a pròpia és País Valencià, el valencià i el català són una mateixa llengua en dos denominacions i ens agradaria que així estiguera en el nou Estatut, que s'ha quedat com un Estatutet de tercera divisió. I en el meu treball com a ponent vaig demanar totes estes qüestions, a les que PP i PSOE es negaren en redó.

29. Referent a l'església, quines son les vostres postures? creus que els cristians valencians poden estar influenciats a l'hora de votar? creus que arribeu a la gent d'aquest col·lectiu? Moltes gràcies i molta sort!

» La nostra proposta es avançar cap a l´autofinançament de l´Església i defensem fermament la separació església-Estat i la derogació del Concordat. La jerarquia eclesiàstica està donant una imatge i fent unes propostes que segurament no són compartides ni pels seus creients, i és una llàstima perquè en eixos portaveus de la Conferència Episcopal només s´escolten declaracions pròpies del segle passat.

30. Porque vuestra coalicion no pacta con Iniciativa per Catalunya para concurrir juntos a las elecciones?

» IpC se presenta sólo en Catalunya y nosotros en el País Valencià.

31. Isaura mis felicitaciones y agradecimiento por tu labor parlamentaria. ¿ ante la violencia de género que medidas urgentes implementarias?.

» Pensem que és necessari invertir en més mesures socials que garantisquen una protecció efectiva i real a les dones maltractades, per això cal duplicar les partides pressupostàries per a augmentar les mesures socials, com salaris d'emergència, i crear centres integrals d´atenció a víctimes de violència masclista (a soles n´hi han dos en tot l´Estat);.

32. Acabaran fusionant-se el Bloc i Iniciativa?

» En cap cas. Som partits diferents, amb debats interns diferents, però amb un camí per recórrer conjuntament.

33. sóc valencianista i d'esquerres, el meu vot el tinc decidit per a Bloc-Iniciativa-Verds entre altres coses perquè veig que és l'únic vot valencianista útil. Amb tot el meu respecte als canaris, no entenc com tenen ells representació a Madrid i nosaltres no, què ens passa als valencians? i una altra pregunta, segons les enquestes hi ha de tot des de 0 escons, 1 (el que veig més probable o igual és la meua il·lusió no sé); i fins i tot 2, com el veu? gràcies

» El resultat electoral està en mans del ciutadans. Jo estic anant a fer campanya a totes les comarques per a donar a conéixer la nostra aposta electoral i de futur. Ara espere el vostre suport.

34. Hola Isaura. El pasado martes estuve 5 horas en el servicio de urgencias de un hospital público. Me pareció vergonzoso, no sólo la espera, sino también la falta de dignidad que supone tener que vestir y atender a ancianos indefensos en los pasillos. Por otra parte, la dificultad que les plantea a personas con problemas para manejarse en el entramado que supone un servicio de urgencias (problemas con el idioma, abuelitos que no pueden encontrar la sala x....);. ¿Tendrá esto solución alguna vez?.

» La situación de la sanidad púbiica en el País Valenciano es un drama cotidiano. Nuestra propuesta es garantizar desde el Estado un mínimo de inversión por habitante, pues estamos a la cola a nivel estatal. Que no sea posible la gestión privada de hospitales públicos, pues supone un coste económico mayor para que algunos amiguetes del PP se enriquezcan y la sanidad no puede ser un negocia, es una obligación del estado. También proponemos un plan de choque estatal contra als listas de espera, la construcción de hospitales públicos. Inversión y preocupación por la sanidad es lo que nunca tendremos con este gobierno.

35. Isaura pots dir-nos si la Copa de la Republica ja es nostra? o falta algun tràmit de la RFEF? Salutacions desde la secta granota.

» Efectivament falta un pas que la RFEF s´ha compromés a fer. Vaig entrevistar-me en el president del Llevant, Julio Romero, per a que m´informara de com anàven els tràmits administratius i pròximament aniré al camp a mostrar el meu suport als aficionats en persona.

36. Isaura vas a estar presente en la Universidad para dar a conocer la alternativa de Iniciativa?

» Se ha organizado un acto tipo tengo una pregunta para usted, para que los alumnos pueda plantear las preguntas que estimen oportunas sobre nuestras propuestas

37. tengo un piso y no puedo pagarlo, la hipoteca supera mi sueldo. que vais a hacer al respecto??"

» proponemos hipotecas públicas y créditos blandos a fondo perdido. Además subir el SMI a 1000 euros y un control de precios sobre los productos básicos.

38. En la foto aparece con una chaqueta rojo barbera.No se ha percatado de que estas elecciones son generales y no locales?

» El rojo es el color de la izquierda, y yo soy muy roja.

39. Isaura no crees que habría que ser mas exigentes con respecto a la violencia en los medios ¿ como podríamos incidir para erradicar la cultura de la violencia que se fomenta ?

» Tienes toda la razón, no es razonable una preocupación por el incremento de la violencia cuando en la tv es lo que se ve a toda hora. Es necedsariio cambiar esa política para que se traslade a los ciudadanos otro tipo de estímulos, que fomenten mayor convivencia y respeto

40. ¿que piensas de lo acontecido el otro dia con la señora Trasobares y la gente que le acompañaba?

» Que fue un espectáculo lamentable promovido por los militantes y miembros de la dirección de EU, que no quieren debates

41. ¿Qué propuestas lleva la coalición Bloc-Iniciativa-Verds en materia sanitaria?

» Integrar en el sistema público el 100 % de las necesidades, como dentista universal, oculista (incluidas las gafas);, logopeda, fisioterapeuta. Un plan de choque estatal para reducir las listas de espera. Un mínimo obligatorio de inversión en sanidad por habitante. Avanzar en la cosntrucción de hospitales públicos, hay demasiados prometidos y pendientes en el País Valencià. Invertir en la cenicienta del sistema sanitario, la salud mental.

42. Buenos días Isaura, me gustaría saber la postura de tu partido, en tema de terrorismo. Es bueno pactar con ETA?, esta bien pactar, y al mismo tiempo decir que no se pacta, tal y como hizo Zapatero. Gracias

» El gobierno debe hacer lo posible por erradicar el terrorismo del Estado, es su obligación

43. Hola, Isaura. Esta legislatura hem assistit a un acord entre el Govern i l'Església Catòlica que, amb el pretext d'avançar cap a l'autofinançament d'aquesta (al qual l'Església es va comprometre en la Llei de Llibertat Religiosa de 1980);, el que fa realment és consolidar els privilegis econòmics d'aquesta, permetent que les persones catòliques que ho desitgen, puguen marcar una casella en la declaració de la renda i obligar a l'Estat a destinar part dels impostos al sosteniment del clero de l'Església Catòlica, la qual cosa és una mena d'evasió fiscal encoberta! La meua pregunta és: Quines mesures teniu previstes per a abordar aquesta intolerable situació de discriminació fiscal que patim totes les persones que no tenim creences religioses i no podem obligar a l'Estat a destinar part dels nostres impostos a aquella associació que vulguem? Moltes gràcies, molts ànims i molta sort!

» Derogar el Concordato, que arreplega tots els privilegis de l´Esglesia católica i eliminar la casella del IRPF, traure la religió de les escoles i no concertar el col.legis d´educació católica

44. ¿ es posible parar la destrucción de la huerta de Godella debida a los planes de carreteras y metro?

» tenemos que movilizarnos contra la Via Parcx, informar a todos los ciudadanos y recurrir los trámites

45. Que li contestaria vosté als desalmats que li diuen que vosté és una dona "florero"? Salutacions

» a banda del comentari masclista evident (existen els homes florero?);, el treball està a l´abast dels ciutadans

46. Hola Isaura, por que un cambio de sexo gratis y no una operación de miopia? Yo tengo ese problema como miles de jovenes igual que los homosexuales (le aseguro que les respecto); que tienen sus problemas, yo me tengo que pagar mi operación y la de ellos, creo que nos es justo, convenzame de que me equivoco por favor.

» La reasignación de sexo es una operación necesaria para la persona transexual que decide someterse a ella, que por cierto son un número de personas muy reducido, al igual que el tratamiento hormonal de dos años (necesario para la rectificación registral);, y así viene diagnosticado por un médico o psicólogo clínico. La operación de miopía gratuita forma parte también de nuestra propuesta de sanidad pública integral, incluido todas las necesidades de oculista. La sanidad debe ser una prioridad de cualquier gobierno de izquierdas, y no ahorrar dinero cuando hay necesidades que abordar.

47. Buenos días Isaura. ¿Cual es vuestra propuesta política en el tema del agua?

» reutilización, ahorro, inversión en cuidados de nuestros rios, mejorar las canalizaciones, depuradoras con tecnología avanzada,...

48. Isaura, dices que eres 'ecologista " , pero al mismo tiempo defiendes el AVE entre Valencia y Castellon , cuya construccion supondria una agresion enorme al medio ambiente , a cambio de acortar el viaje en menos de 10 minutos......¿Como se explica ese 'ecologismo" que destruye el entorno natural??

» Nunca he defendido el AVE de ningún lugar. Considero que una mejora de los trenes y ancho de via europeo es suficiente para mejorar la conexión entre grandes ciudades. La inversión del AVE y el despropósito medioambiental que genera me parece una aberración medioambiental y económica. Nuestra apuesta es los trenes de cercanías, vertebrar el territorio mediante el transporte público, el día a día.

49. Isaura, he vist que BLOC-INICIATIVA-VERDS demaneu la legalitzacó de la marihuana. Fareu igual que EL psoe al respecte o realment s'ho creieu?

» ja ho vaig proposar esta legislatura i pp y psoe vortaren en contra

50. Hola, Isaura, el meu nom és Enric Casanova i volía saber si penses en el futur en una coalició amb EUPV i amb la resta de forces d'esquerres al País Valencià.

» La unió de l´esquerra sempre és positiva, perè les persones que estan ara mateix dirigint el projecte de EU s´han negat al diàleg i a la unió, fins i tot quan estàvem en el mateix partit. El PC té a bé anar reduint-se en busca de les esències. Nosaltres volem sumar i sempre tindrem les portes obertes.

51. Porque Bloc-Iniciativa-Verds no tiene su programa, web, discursos, videos tambien en castellano? Ganarian mas votos y llegaria su mensaje a mas gente.

» El meu bloc es bilingue, com la meua realitat. Depen de qui ho faça escriu en la seua propia llengua. Es la riquesa de la nostra gterra i la nostra gent.

52. M'agradaria que diguera la seva opinió sobre la mort, en un dia, de quatre dones, una d'elles al País Valencià. Què es pot fer per a eradicar definitivament l'assassinat de dones? És prou amb la Llei contra la Violència de Gènere o cal fer més coses? Gràcies

» Com he dit abans, considere que és necessari invertir en mesures socials que garantisquen una protecció real de les dones front al terrorisme masclista, per això cal duplicar les partides presupostàries per a les mesures socials, com salaris d'emergència, i crear centres integrals d´atenció a víctimes de violència masclista (a soles n´hi ha dos en tot l´Estat);.

53. Bon dia, Isaura. Any rere any, els funcionaris perdem poder adquisitiu. Penseu que cal modificar aquesta situació?

» Vaig proposar la clausula de revisió salarial, pero el PSoe es negà. Es evident que seria l´unica manera real de que els funcionaris no estigueren depenent de la bona voluntad del govern de torn per a que s´actualitzaren any darrere any els salaris

54. Com pensen vostés tractar el tema de les famílies monoparentals?

» Amb condicions d'igualtat a la resta de les families. Cal que es beneficien dels mateixos avantatges i bonificacions socials.

55. ¿Aparte de Castellamo y Valenciano, hablas alguna lengua más?

» italiano, inglés

56. Ànim Isaura!! Cal estar representats a Madrid i el meu vot anirà per a Bloc-Iniciativa-Verds, així com el de milers de valencians i valencianes. El dia 9 de març comptarem amb veu pròpia a Madrid i ens farem sentir. Units som més!!! Riberenc

» Gràcies, tenim que continuar sumant per a demostrar que al País Valencià n´hi han més veus que les centralistes i bipartidistes.

57. ¿Cree que el Estatut debe mejorarse? Si la respuesta es positiva en qué mejoraría eso la vida de los valencianos de a pie?

» Debe mejorarse y estar a la altura del resto de estatutos reformados como mínimo. Mejoraría en un incremento de la financiación destinable a políticas sociales, en un listado de derechos sociales exigibles por los ciudadanos en caso de incumplimiento como tiene el catalán, en una policía autonómica con contenido que ofreciera mayor seguridad.

58. Isaura has hecho posible que ser joven y mujer sea tambien un valor en la politica española pero supongo que no habra sido tarea facil ¿te has encontrado con muchos obstáculos?

» Me encuentro cada día con obstáculos por ser mujer y joven, se dicen cosas que en caso de ser hombre a nadie se le ocurrirían. Queda mucho trabajo por hacer para acabar con el machismo en la sociedad y en la política especialmente, un mundo de hombres reticentes a dejar espacio a las mujeres

59. ¿Por qué no ha intentado formar parte de las listas del PSOE donde podría tener un escaño asegurado y se decide por formar una coalición con el Bloc?

» Porque mi objetivo no es personal, sino que represento a un proyecto colectivo necesario para el País Valencià, de suma, de futuro y de cambio. que. evidentemente, los socialistas no pueden representar.

60. que farem amb la línea de tren Xàtiva-Alcoi davant l'abandonament del PPSOE?

» vaig aconseguir inversions d´un mil.lio d´euros en dos presupostos i no s´han gastat ni la meitat. Es una de les nostres principals reivindicacions per a negociar l´investidura de ZP

61. Què li sembla que en moltes comissaries s'obligue els valencians a parlar castellà?

» es un fet lamentable, que vaig denunciar al govern i que segons el ministeri d´interior no existeix cap problema. Continuarem lluitant!

62. Bon dia Isaura. La meua pregunta és la següent: Quina política dús del valencià pensa aplicar? Jo em trove cada dia obligat a no parlar valencià en algun moment perquè sempre m'apareix el típic valencia que em diu: 'ay, a mí hábleme en castellano, es que el valenciano no lo entiendo muy bien"

» La major part de la política d´ús del valencià correspon a la Generalitat Valenciana i als ajuntaments. En el meu cas, he demanat al Congrés dels Diputats que tots els documents estatals estigueren en les llengües cooficials, que la guàrdia civil i la policia nacional estudien obligatòriament la llengua del lloc on són destinats, que les webs de l´estat siguen bilingües, que pugem parlar les llengües cooficials al congrés, que el cinema en valencià tinga un finançament específic (finalment hme aconseguit que estiga en la llei del cinema);.

63. Perque no es fa un debat a TV amb els pricipals candidats/es a canal 9? PP,Psoe, Eu, Bloc-Iniciativa-Verds...

» perque psoe, pp i Eu s´han aliat per a que nosaltres no tingam veu als mitjans públics

64. Ja que la coalició BLOC+INCIATIVA+VERDS és l'única capaç d'aconseguir un escó nacional a l'Estat. Sra diputada, creu que el discurs de vot útil del PSOE es vorà afectat per la presentació del seu programa valencianista, d'esquerres i verd?

» El vot a la coalició es doblement útil perquè l'escó pel que se barallem segons l´aplicació de la llei d´Hont va al PP. Es un vot valencià, d´esquerres i ecologista, a més de sumar a una majoría parlamentària progressista, i no va al PP.

65. Bon dia. Que pinta el Bloc en una coalición de izquierdas?

» En el bloc la mayoria de la gente es de izquierdas, pero sin sectarismos ni capitalizaciones del concepto de la izquierda como pretenden otros partidos. En cualquier caso, es una coalición de suma de todos los que estamos a la izquierda del psoe. Está quien quiere estar.

66. Què opina del que està passant en el teatre romà de Sagunt?

» Que destruir nunca es la solución. En el teatro quedan muchas inversiones por realizar para que esté en mejores condiciones y es ahí donde se debe invertir para que todos lo podamos disfrutar

67. Com defensarà la coalició Bloc-Iniciativa-Verds el camp valencià?

» Hem fet nostres totes les propostes de la Unió de llauradors. Volem garantir una renda mínima agraria i ramadera. Garantíes per als preus de venta i un preu màxim de destí. Preus profesionals per als carburants. Augmentar les ajudes i la investigació. Promoure el cooperativisme. Blindar l´entrada de productes de paissos tercers que no tinguen garanties sanitàries. Fomentar l´agricultura ecològica.

68. Por que te tengo que votar a ti. Soy de origen castellano, no creo en los Països Catalans y para mí lo más importante es el no marcar fronteras como tú haces.

» Mi padre me enseñó que todos somos ciudadanos del mundo, en mi trabajo defiendo los intereses de los valencianos porque es mi tierra y donde he sido elegida diputada, pero eso nunca ha significado que construya fronteras, al contrario.

69. ¿Crees a Zapatero cuando dice que la Economia Española va bien? ¿Que medidas inmediatas propones?

» la macro economía ha ido bien,. pero la de los bolsillos de la gente en absoluto. Todos los precios se han incrementado, vivienda, cesta de la compra, la ropa y el calzado. El salario no ha subido mientras los beneficios empresariales se han disparado. Si el beneficio no se reparte la economía no va bien. La política económica de las grandes cifras es un error y es la misma que hizo Rato en su día. Los salarios debe incrementarse, repartir los beneficios empresariales mediante reformas fiscales progresivas y justas, no como la que hizo el psoe.

70. Me gustaría saber tu opinión sobre las desaladoras Gracias

» Que no se debe abusar de estos mecanismos. la propuesta del Medio ambiente son 7 desaladoras en el Pais Valenciano. Hay otras medidas en las que se ha de invertir y están abandonadas

71. Como madre de un bebe casi recién nacido me asustan las políticas de conciliación que solo buscan aparcar a los niños desde los 0 años en guarderias o escuelas públicas, para que los padres podamos seguir trabajando. Ustedes proponen ampliar los permisos maternales/paternales hasta las 20-26 semanas como máximo, esto supone una terrible injusticia con los niños. Opino que una auténtica y respetuosa política de conciliación debe anteponer los derechos de los niños y niñas (tal y como ocurre en ejemplarizantes políticas de algunos paises nórdicos);

» Nuestra propuesta es de ampliación de 10 semanas más de lo que hay ahora y que incluye a los padres con carácter obligatorio, y una reducción de jornada para ambos sin coste económico para el trabajador/a para mantener desde el inicio una política de corresponsabilidad en el ámbito familiar, además de que ellos y ellas tengan la misma situación de baja respecto a la empresa en la que cada uno trabaje. Buscamos la equiparación para erradicar la discriminación en este ámbito.

72. Encantada de saludarla Isaura, Mi pregunta es: ¿Cuales son las prioridades de su partido ?

» Iniciativa aspira a representar la izquierda abierta, plural, de hoy, que ofrece soluciones a los problemas de hoy sin abandonar la utopía. Una izquierda que suma, y se presenta en coalición con partidos con sustanciales coincidencias programáticas.

Muchas gracias al Levante por esta oportunidad y a los lectores por su participación. Seguimos conectados en mi blog!! Un abrazo