ENTREVISTA-CHAT     ENTREVISTA-XAT
  Pep Gimeno
Viernes,23 de octubre de 2009 a las 13:00h.
Divendres,23 de octubre de 2009 a les 13:00h.

Pep Gimeno

El cantaor Pep Gimeno, Botifarra, charlará con los lectores horas antes de la presentación de «T'en cantaré més de mil», su segundo disco en solitario, en el Gran Teatre de Xàtiva.

Pep Gimeno

El cantaor Pep Gimeno, Botifarra, charlará con los lectores horas antes de la presentación de «T'en cantaré més de mil», su segundo disco en solitario, en el Gran Teatre de Xàtiva.

1. Pep: quan podràs vindre a la Font a buscar pebrassos i fer-se una bona gatxamiga? Sense càmeres de fotos ni res. Creus que algun dia cantaràs "paRus"?

» Manolo, eres com si menjares peres i les cagares senceres. Però si tinc més faena que Girot? Si ho demanen, a cantar paRus paTots: pal poble.

2. Bon dia Pep des de l'Anoia, Principat. Enhorabona pel 2n disc i la meua pregunta és; Tens previst alguna actuació per aquesta comarca?, Igualada per exemple. Jo sóc de Xàtiva i ara visc per ací. Molta sort, gràcies i salut.

» A Manresa, el mes de novembre, el 7 i 8.

3. Pepe me gustaria preguntarte.¿por que teneis que mezclar el ser artista con el politiqueo catalanista? Te tengo que comentar que soy apolitico.me han engañado todos los partidos de izquierdas y de derechas.

» No entenc el que vols dir amb això de catalanista i romanços d'eixos. Jo cante com parla la gent de l poble. T'invite a fer el mateix. És trist que qui parla i cuida la nostra llengua se li qualifique de catalanista.

4. Bon Día Pep, que prefereixes, cantar en un teatre, o escenari. O anar per lo carrer cantant??? com s'ho pasàrem a Paterna en Agost. Al 2010 altra vegada!!!!!!!

» Tu què creus, home. A Paterna va ser massa. A mi m'agrada cantar a piso de terra. Però ficar-se guapo a ningú li desagrada. Cal fer de tot, no. Salutacions a Paterna.

5. ¿Que penses de la desició que a pres el tjs sobre el tancament del repetidor de la TV3?

» No sé quin mal fa vore TV3, qui vullga voreu?

6. Quants discos has venut del teu anterior treball "Si hem pose ha cantar cançons"?

» Si no m'han enganyat, més de sis mil. I qui ho tinga que s'ho mantinga.

7. Bon dia Pep : Sols cantar prou a sovint al estil "cego" ? Molt bo che ,et vaig vore al mercat medieval a Alginet diumenge a la nit i va ser meravellos ...

» El cantar de ceso són els romanços i les dites que es deien uns pobles al altres. És el poble de Gavarda, un poble molt ditjós, allà per abogat tenen, a Sant Antoni el Gloriòs. El sant fa miracles, el prodigi és d'ell: tot el que es mor jove, mai es farà vell. Salut.

8. hola Pepe a on poden trobrar ixos 2 discos i quant actualizaras la tegua pagina adeu

» Això de la güep està més agre. Els discos estaran la Fnac i el Cortes Inglés!!! Què t'ha paregut, cara de morrut!. I en moltes llibreries. Gràcies.

9. EI, Pep ja t`he vist en 3 o 4 actuacions i espere continuar gaudint de les teues canços. Creus que la nostra música (la valenciana) ocupa el lloc que es mereix dins de l`espai televisiu i radiofònic al País Valencià???????

» Tots sabem que no. Què no ho sabem massa!

10. Hola! Sóc Josep i t'escric des dAlcàsser. Ja ho saps, Catarroja l'aigua roja, Albal sense forment, i per a xiques guapes Alcàsser i Picassent. Sense cap dubte, estàs aconseguint arribar a la gent més jove. Aquest fet suposa apropar la cançò de transmissió oral (popular, tradicional...) a un públic que fins ara, en general, estava prou allunyat d'aquest món. Com valoraries aquest fet? Salut!

» Tu ho has dit tot. No cal afegir res més, està tot molt ben 'asplicat", mestre. Un 'abraço".

11. Hola Pep, Xavi Castillo conta als seus divertidíssims espectacles que sa mare encara li pregunta si a ell li paguen pel que fa, si es guanya la vida amb el que fa. I jo et pregunte: Et guanyes la vida cantant? Et dona per a viure sols de la cançó o necessites alguna cosa més per arribar a final de mes?

» Em dóna per a cosetes i l'alicient de cantar, que ja és pou: això no està pagat amb diners. Treballe a la brigada d'obres de l'Ajuntament de Xàtiva, que és d'on visc. Ja m'agradaria viure de la música, però anar a misa i revoltejar no potser.

12. Pep eres un mestre!!que vas sentir cuant vas cantar al concert del 300 aniversari de la batalla d'almansa?

» Clar i representant de corfes d'ou?! Una emoció molt gran. Estàvem Miquel Gil i jo cantant a la muntanyeta d'Almansa i ens va sobrevolar un 'helicópeto" de la GC. No vos diré la senya que els vaig fer.

13. Espere que te vatja molt be aquesta nit. Soc una gran seguidora. Pregunta: per qué em fiques els pels de punta?

» Com dius "fiques", seràs d'Aixàtiva? Ara, tu sabràs perquè et pose el pèls de punta. La faena és teua, mante.

14. No es una pregunta. Sólo quiero mostrarte mi admiración por tu música. Me has proporcionado ratos maravillosos, sobre todo cuando voy paseando por el campo con mis perros y te escucho una y otra vez. Me siento orgullosa de que todavía existan valencianos bien nacidos que respeten su cultura. Tu nuevo disco lo compraré inmediatamente que esté a la venta. Un abrazo!

» Estic aborronat. Moltíssimes gràcies. M'ha quedat mocat.

15. Bon dia Pep! Has pensat en col·laborar fer un dis amb altres artistes? Podrieu fer un disc tipus duets amb "Tomatito" o amb "Seal" ... es podria dir 'Entrepans" ; ) Gràcies per la teua música i la presencia al chat. Eugeni

» Ací està Blasco que a res té asco. El que faça falta, home. Tot siga per fer-vos feliços i que disfruteu.

16. Congratulacions pel fet d'actuar a Xàtiva, i ara la pregunta. Més de mil en saps, em consta, però no t'has plantejat publicar un llibre amb les lletres i anècdotes segons te les han hanat aportant els "Güelos/es", valencians?????

» Si, està coguent-se. És possible que a Nadal (no volia dir-ho perquè estos periodistes són un xivatos) es presente.

17. Fas algun tipus d'exercici abans de començar a cantar, perquè tens una veu prodigiosa?

» Ja, ja, ja. Què collons ha de fer exercicis. Quin tall de cagaestaques! La gent del poble tampoc no feia cap exercici, ho feia amb l'empenta de les ganes de cantar i prou.

18. Com veus la situació de la música en valencià al nostre territori i què penses quan veus que a altres llocs se"t valora més, per part de les institucions que ací?

» (Tingueu poca faena, quina manera de preguntar!) S'havia de valorar més, però em conforme en com està sorgint un moviment que serà imparable.

19. Bon dia. Quina és la teua opinió sobre actes com "Cant al Ras" de Massalfassar? Salutacions.

» Insuperable. Li tinc un amor molt gran. Fregina és un monstre. Pel qui no ho sàpia, fa 12 anys va parar taula i montà l'entaulat i des d'aleshores la gent va i es posa a cantar. Enguany he anat i m'ha fet un colpet a l'Infern de Massalfassar, el bar del costat de l'església. Salutacions a tots.

20. On són les zones del país on actues més?

» No sabria dir-ho. Vaig per tot arreu.

21. vaig vore un concert al jardí botánic i em va encantar, no estaría bé presentar el disc també en valència i per què no, al jardí botànic de la universitat de valència!!!!! pika botànic

» Això ho han de dir els del Botànic. Tot gent jove corejant les cançons.

22. Vull dessitjar-te sort, i dir-te que hem sent orgullós de ser socarrat cada vegada que soltes un cant. La humiltat et caracteritza i vius per al cant d´estil, gènere difícil de explotar en aquest món tan globalitzat, però tu ho estas aconseguint. No pares mai de cantar!! Dedica una cançoneta a Sergi Montagud, Carlos Molina i Erika Romero. Gràcies

» No sé qui sou, però moltes gràcies. Vos dedique la Jota d'Aixàtiva.

23. Qui actuarà amb tu aquesta nit?

» Miquel Gil, Obrint Pas, les dues bandes de música de Xàtiva, Feliu havia d'estar però no pot, i la resta de musics, que en són una caterva. La Bicicleta Teatre representa les Folies del carrer Sant Josep al principi, després el vetllatori amb uns ciris ben grans, que si això es pega foc?

24. Pepe reservat una part de les entrades per al Rus!!!

» En té dos. Ha dit que vindrà, no sé si hui o demà. I en pau, una xufa i un cacau.

25. Des de Massamagrell. Coma va anar lo de cantar en Madrid y tindre que parlar " en castellano"?

» Em vaig vore més aborrit que una serp en un forat. Imagineu-vos al senyor "Morcilla" explicant en "castellano" el cant del vetllatori? Sort que el públic era de categoria. Em van demanar més cançons al final. Massa bé.

26. Jo simplement volia donar-te l'enhorabona ja que no és fàcil ser tan reconegut en un tipus de música "minoritària". Gràcies per fer el que fas, tan ben fet i amb eixe carisma!

» Un plaer. Nem anant?

27. Quan veus els polítics que ens manen, no t'entren ganes de cantar-los 4 coses ben cantades?

» Si, però que vols que fem, els que manen són ells.

28. Per a quan una actuació teua a Canal 9 ?

» Quan em conviden, no creus? No tinc presa, tampoc.

29. M'agradaria que cantares en algun concert la cançó, el cant dels maulets, ho podries fer?

» Clar que si. També seria cas que un socarrat no ho cantara. Seria tirar-se terra als ulls.

30. Què penses dels que diuen que ets el Lluís Llach valencià, o més...? A. Sutil

» (Pregunteu més que la "polecia") L'altre dia un em va dir que si era el Camaron del País Valencià. M'ha que sou animals.

31. Amb tanta actuació, no tens por de que et falle la veu? Jo sempre t" escolte igual de bé, pero dus una marxa de concerts impressionant!

» (Sempre que tinc una pena, en vegada de posar-me a plorar, agarre un litre de vi, dos glops de llimonà, i per acabar la pena, em gite tota la vesprà. Això deia la tia Blanca de Llocnou d'En Fenollet) De moment, mentre va el carro fa ruido. Espere que no em falle, sinó l'hem cagada.

32. La gent major dels nostres pobles està molt castellanitzada culturalment, de veritat creus que serà possible canviar això en el futur i poder passar del flamenco i les espanyolades a la nostra música?

» A mi m'encantaria.

33. HOLA PEP! SÓM COMPANYS TEUS DE TREBALL... SOLS DIR-TE QUE ET VAJA MOLT BÉ AQUESTA NIT VAL?

» Gràcies, companys. Però que no tingueu faena?

34. Este any també hi ha roba estesa a l'escenari??

» No, l'han arreplegada. L'escenografia és nova. Què vols que ens diguen agarrats?

35. Al botànic? Que collons, te volem en el Palau de la Musica...no, millor, en el Reina Sofia de l" Opera, per a dignificar eixe edifici! El plenaries segur, igual que faràs estes dos nits.

» Què borregos sigueu. Al Reina Sofia, tu. Exagerats.

36. En Alginet ens han quedat moltes ganes de tornar a veure`t. Quan creus que tornaràs a venir (sé que no està a les teues mans)?

» Quan em criden, no depén de mi, clar. D'Aixàtiva a Alginet és un passeig.

37. Després de tants anys cantant amb el grup de danses i recopilant cançons, com ix la idea de gravar un disc?

» Per un cascaor. Jo no l'havera fer. Emili Vera anava darrere de mi i jo li deia: "xè, Milio, deixa-ho estar. Jo sempre li dic que té la culpa de tot este lio".

38. Tens repertori per a cantar per als xiquets?

» Em sé moltes. Estic pegant-lo voltes fer un disc amb cançonetes i jocs. Al local de Camot, a Xàtiva, el Toni Cucarella i jo férem una vesprada per als xiquets i va ixir molt bé. La pedreta de Miquel, les Catalinetes?

39. Tens uns músics que son una meravella, com trobareu al xic del violí?? quin crack!!!!

» De veres, és un crack. És de Tánger i ja parla en valencià. Són llauradors, treballa collint alls. Li diuen Ahmed i ací li diuen amet (de pescar) i es va ensenyar a tocar als turistes. Cantarà esta nit el Cant de batre.

40. Una part de la lletra de la Malaguenya de Barcheta es igual que la Jota de Benigànim????

» Les coples es poden afegir a fandangos o seguidillas perquè són de quatre estrofes. No l'he sentida mai. Les coples son fàcils per poder-se cantar.

41. Pep, sóc de València ciutat, m'encanten les teues cançons. Què penses de la violència feixista espanyolista que actua amb total impunitat impedint el passat 9 d'Ocubre que la gent del Bloc acompanyara a la Reial Senyera i que a més, el senyor subdelegat del govern(Ricardo Peralta) permet a l'extrema dreta que actue amb violència i donant pallisses a valencianistes?

» Deixe-m'ho estar.

42. Hola Tio! Pot ser siga un ingenuu jo, però... per qué et diuen 'el botifarra"? Gràcies i a seguir donant guerra. Adrià S.

» És un malnom. El meu besavi demanà sempre pa i botifarra i botifarra se li va quedar. Tindria el mateix trellat que jo. 'A mi em diuen Botifarra, i jo estic molt orgullòs, que una botifarra llarga dóna un gustet molt sabrós".

43. Hola Pepe, eres el number one!!! Una coseta els afortunats que esta nit assistírem a l?estrena mundial de teu nou disc , el podrem comprar allí mateix en el Gran teatre? o ens tindrem que esperar al dilluns , I en quins establiments el podrem adquirir ? Ale a passar-ho bé i fins a la nit , estic súper impacient , tinc unes ganes de que siguen les 22:30h.

» Mundial!! Sereu brutos. Si, es podrà comprar allí mateix.

44. Hola Pep, tú ets músic, quina opinió et mereixen els lladres de l"SGAE? Salutacions! El Joan

» Cadascú té la seua faena.

45. Per a cuant una actuacio al poble de ta uela?? (benigànim)

» Havia d'anar el mes vinent, però s'ha malvat. Ara ja no se quan aniré.

46. Qué te gustaría ser hacer si no fueras cantautor?

» Llaurador del meu poble. És el meu ofici frustrat. La llàstima és que hui no dóna per a viure.

Moltíssimes gràcies a tots i confie en què seguiu disfrutant de la nostra herència més valuosa i rica. Ànim a tots.

es un producto de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantemente prohibida la reproducción total o parcial de los contenidos ofrecidos a través de este medio, salvo autorización expresa de  . Así mismo, queda prohibida toda reproducción a los efectos del artículo 32.1, párrafo segundo, Ley 23/2006 de la Propiedad intelectual.

Publicaciones del grupo
Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | El Boletín  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad